FRI FRAKT ÖVER 1000KR

Köpvillkor

WebbshopKontakt

Köp- och leveransvillkor

Välkommen till Aina May och vår värld av återvunna hemtextilier!

Vi vill att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Dom här villkoren är till för dig. Om du tycker att något är otydligt eller saknar något så maila oss på info@ainamay.se

Beställning och bekräftelse

Aina May arbetar kontinuerligt med att göra det enkelt för dig som kund att shoppa våra ekologiska och återvunna produkter. För att beställa lägger du produkter i varukorgen och klickar dig sedan vidare till kassan.
Gå vidare till kassan och fyll i dina uppgifter. På fraktalternativ kan du välja postpaket eller att hämta hos Aina May (tidsbokning via mail).  Efter din beställning skickas en orderbekräftelse via mail. Obs, kolla din skräppost om du inte hittar någon orderbekräftelse. Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut i lager. Om så är fallet meddelar vi dig innan din order skickas så att du får chans att ändra eller annullera den.

Kontakta gärna oss om du har frågor kring din beställning – info@ainamay.se

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 1-5 dagar. Vi skickar beställningar med DHL.
Fraktkostnaden för en beställning är 49 sek. Vid ordervärde överstigande 1000 sek bjuder vi på fraktkostnaden.

Fraktkostnaden regleras automatiskt i webbshopen och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Under reaperioder och dylikt har vi höga orderingångar och då kan utleveransen ta några dagar extra.

Aina May står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss. Vi arbetar med fasta fraktavgifter och debiterar endast en frakt per order. Vi ansvarar inte för postens interna förseningar. På Aina May har du möjlighet att välja bland följande leveranssätt:
1. Postpaket, 49 sek (Fri frakt över 1000 sek)
2. Hämta hos Aina May, utan kostnad, maila för att boka tid, info@ainamay.se

Skada på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Ej uthämtat paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 sek för vårt arbete med hantering av varorna.

Pris och betalningsalternativ

Samtliga priser är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar. Aina May samarbetar med Klarna Checkout. Försök till bedrägerier polisanmäls. Aina May förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
– Betalning till bank
– Swish

Du betalar in pengar i förväg till vårt swish-nummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via mail hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning). Vi måste manuellt gå in i systemet och se över om betalning har gjorts. Detta sker inom 24 timmar. Har vi inte mottagit någon betalning inom 24 timmar makulerar vi ordern.

Rabattkoder/Presentkort

Har du en rabattkod? Kampanjer och Rabatter kan man inte kombinera. Presentkort fungerar såklart som vanligt under rabatter.

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Reklamationer ska ske 1-2 dagar efter mottagen vara. Meddelande om ånger ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Observera att du ej får din frakt återbetald (på ditt köp) då varan en gång redan skickats till dig.

Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss via mail, dock senast inom 60 dagar. Maila oss en beskrivning av vad som är fel på varan och hur det uppkom till info@ainamay.se. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt. Samtliga reklamationer ska godkännas av Aina May innan de skickas tillbaka.
Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av Aina May.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .